• Úvod
  • Odborné články
  • Systém horkých vtoků od firmy HRSflow pro sériovou výrobu skel do vozidel specifikace Class A z polykarbonátu

Systém horkých vtoků od firmy HRSflow pro sériovou výrobu skel do vozidel specifikace Class A z polykarbonátu

Systém horkých vtoků od firmy HRSflow pro sériovou výrobu skel do vozidel specifikace Class A z polykarbonátu

Pro tento dvoukomponentní výstřik zadních bočních skel z polykarbonátu (PC) pro vozidla MPV (Multi-Purpose Vehicle) Buick GL8 a GL8 Avenir využívá čínský Tier 1 dodavatel Shentong dva systémy horkých vtoků od firmy HRSflow.

Jeden přitom umožňuje výrobu první čiré komponenty a druhý se používá pro parciální, souvislé zastřikování (overmolding) tmavě zabarveným polykarbonátem na okrajích. Oba systémy integrují přesně regulovatelnou technologii uzavíracích jehel FLEXflow. Ta umožňuje docílit velmi vysokou kvalitu povrchu, kterou vyžaduje OEM pro tyto výlisky, které jsou s rozměrem 1 200 mm × 460 mm v současnosti největšími svého druhu na světě. Kromě toho přispívá FLEXflow k tomu, že jsou okna o cca 40 % (3 kg) lehčí než srovnatelné součásti ze skla, vyznačují se pouze minimální pokřivením a vykazují nejtěsnější tolerance rozměrů součástí, což znamená bezproblémovou montáž díky velmi vysoké přesnosti lícování. Během realizace projektu firma HRSflow podpořila zpracovatele rozsáhlými Moldflow simulacemi při optimalizaci výrobních parametrů pro tyto velké a zároveň asymetricky tvářené díly.

Oba systémy horkých vtoků vyvinuté firmou HRSflow sestávají z jednoho rozvodového bloku horkých vtoků s deseti servomotorickými pohony trysek s kuželovitými uzavíracími jehlami integrovanými do upínací desky. FLEXflow technologie od firmy HRSflow používaná k řízení sekvenčního vstřikování přitom umožňuje otevírat a zavírat jednotlivé individuálně poháněné jehly s maximální přesností optimalizovanou na výrobní proces a volitelnými rychlostmi. Tím lze řídit nejen tok taveniny do jednotlivých trysek horkých vtoků, ale i objemový proud v celé kavitě tak přesně, aby se plnila rovnoměrně a homogenně.

 Zadní boční sklo pro velké víceúčelové vozidlo (MPV) je výstřik vyrobený dvoukomponentním vstřikováním s využitím přesně regulovatelné technologie uzavíraní jehel FLEXflow

   obr.: Zadní boční sklo pro velké víceúčelové vozidlo (MPV) je výstřik vyrobený dvoukomponentním vstřikováním s využitím přesně regulovatelné technologie uzavíraní jehel FLEXflow (FLEXflow valve gate technology) nabízené firmou HRSflow s povrchem podle specifikace Class A. © HRSflow


Díky jemnému otevírání a zavírání jehel přitom nedochází k nežádoucímu poklesu tlaku a ke změnám teploty a rychlosti toku spojeným s tímto poklesem, který se vyskytuje u konvenčního kaskádového vstřikování během sekvenčně abruptního spínání trysek horkých kanálů, čímž se také vyloučí vznik značek na výlisku způsobených tímto procesem. Výsledkem je povrch výlisku Class A bez opticky relevantních vad. FLEXflow technologie nachází hlavní využití při vstřikování dílů určených pro automobilový průmysl, které se vyznačují vysokými nároky na kvalitu a složitou konstrukcí včetně velkoplošných dílů pro exteriér a interiér vozidel, spojlerů, frontend modulů, nosičů přístrojových desek, vnitřního obložení dveří, světlometů i širokých zadních světel a zde popsaných skel z čirého polykarbonátu (PC).

HRSflow »

  • autor:
  • HRSflow
  • Oerlikon HRSflow

    Oerlikon HRSflow

    Design a výroba systémů horkých vtoků, SLM vložky, selektivní rozpouštění laserem, temperační zařízení, regulátory teploty, horké vtoky, regulátory horkých vtoků.



Mohlo by vás také zajímat



 

Nejnovější inzeráty

Nejbližší výstavy a semináře

Plastikářský slovník