Vstřikovací lis Jupiter II spoločnosti Haitian prokázal svou hodnotu

Vstřikovací lis Jupiter II spoločnosti Haitian prokázal svou hodnotu

Společnost Reydel Automotive Slovakia s.r.o. se jako dodavatel Tier 1 soustředí na výrobu vysoce kvalitních interiérových komponentů, určených zejména pro kokpity automobilů. Výrobní sortiment těchto produktů sahá od palubních desek až po ventilační systémy a dokonce i výplně dveří. O významu flexibility při uplatňování principu „just-in-time“ ve výrobě jsme hovořili s výrobním ředitelem společnosti Reydel v Nitře panem Milanem Večerou.

Společnost Reydel v Nitře má 380 zaměstnanců a provozuje na 4 směny, a to 24 hodin sedm dní v týdnu. V tomto výrobním závodě je v současnosti v provozu 21 vstřikovacích lisů o uzavírací síle 3 200 až 28 000 kN, včetně pěti vstřikolisy řady Haitian Jupiter II Series (o uzavírací síle 4 500 až 28 000 kN). Zpracovávají se zde především standardní materiály na bázi PP, HCPP, PAGF, ABS a PC/ABS v celkovém ročním objemu na úrovni přibližně 4 000 až 4 500 tun. 

Hlavní sídlo společnosti Reydel Group se nachází ve Francii a spravuje činnost jak regionálních technických center v Evropě, Asii a Jižní Americe, tak i výrobních jednotek typu „JIT“ (Just In Time/přesně na čas) v blízkosti jednotek OEM situovaných v západní a východní Evropě, Asii, Jižní Americe a Maroku. Od dubna 2014 je společnost Reydel Automotive Slovakia zákazníkem společnosti Haitian.


Pane Večero, v současné době můžeme pozorovat, že zejména v souvislosti s využíváním procesorů v automobilovém průmyslu se vyžaduje čím dál tím větší flexibilita ve výrobě tak, aby bylo možné reagovat na modifikace vzhledu, a tedy i na podmínky rychlé výměny forem, čím dál tím kratších životních cyklů výrobků nebo speciálních krátkodobých projektů OEM výrobců. Jaký na to máte názor a co očekáváte od vašich dodavatelů strojního zařízení?

"Souhlasím s tím, že tlak vyvíjený OEM výrobci na dodavatele Tier 1 je mimořádný. S postupem doby vzniká čím dál tím víc variant produktů a v případě vysokého počtu OEM výrobců se tento objem dokonce zdvojnásobil. Tato skutečnost ovlivňuje požadavky kladené na zaměstnance a na provozuschopnost zařízení, což jsou dva faktory vyžadující řešení, která mohou poskytnout například rychlou výměnu forem.

   obr.: za Milanem Večerou je vstřikolis JU 24 000 II, který vyrábí dveřní lišty pro VW Caddy.


Jak složitá je struktura vašich výrobních linek?

„Naše výrobní linky zahrnují systém vysoce kvalitního vstřikování, úsek rozpracované výroby a ASSY, tj. montáž modulů a jejich výstupní kontrolu a expedici. Některé díly jsou povrchově upraveny tzv. „jemným dotekem“, jiné zase černým, vysoce lesklým piano lakem. Úsek ASSY představuje nejsložitější část této výrobní linky. Tato část obvykle zahrnuje předmontáž, což představuje například použití ultrazvukových svářecích strojů, vibračního svařování, infračerveného svařování, laserové perforace palubních desek s airbagy, dělicích a lepicích strojů s využitím textilních materiálů nebo kůže.“


Vaše generální ředitelka, Ing. Jana Bogyóová, uvedla v rozhovoru, že výroba pro závod v Trnavě běží na principu
Just in Sequence. Co to pro Vás, jako pro výrobního ředitele, znamená?

„Uplatňování principu „Just in Sequence“ našim zákazníkům skutečně usnadňuje život, avšak pro nás to znamená tvrdou práci. Tento princip velmi dobře vystihuje nedávná výroba pro model Peugeot 207: na lince závodu PSA v Trnavě prochází automobil stanicí, která je napojena na naši jednotku. Touto cestou obdržíme popis požadovaných dveřních výplní, v tomto případě se jednalo o černé dveře s látkovým čalouněním „pointil“, v elektrice..., pracovníci našeho realizačního oddělení příjmou poptávku, vyzvednou z daného skladu příslušné finální vstřikovací formy, zavedou je do výrobního procesu ASSY, označí je a umístí do jejich odpovídající pozice v regálu. Od doby vystavení objednávky po doručení na linku závodu PSA uplyne 183 minut. Nezáleží na tom, jestli sněží, jestli měl váš nákladní vůz nehodu, ani na tom co se stane: jestliže výrobek nedodáte včas, pokud budou díly nesprávně umístěné v regálu nebo špatně označené, automobil opustí linku a vy za to zaplatíte. To je naše práce a naše riziko.“


Společnost Haitian International se v rámci uplatňování principu
Technology to the Pointpečlivě zaměřuje na dosahování rovnováhy mezi flexibilitou a produktivitou, kdy poskytuje vstřikovací lisy o vysoké kvalitě, vybavené rozsáhlým softwarem, veškerými standardními rozhraními a možností přidání veškerých volitelných položek formou hardwaru. Tímto se u vyráběných dílů dosahuje maximální možné flexibility a širokého sortimentu. Jakou zkušenost máte ve společnosti Reydel s uplatňováním principu Technology to the Point?

„V současnosti je tomu již rok a půl, co ve výrobě používáme vstřikolisy Jupiter II bez jakékoli významnější poruchy. V tomto období se vyskytlo několik méně významných případů, které se nám však podařilo vyřešit. Z technického hlediska dosahuje vstřikolis Jupiter II naprosto stejné úrovně jako srovnatelná zařízení od konkurenčních výrobců. Tyto stroje již od samého začátku stačily prokázat svoji hodnotu a my jsme zatím neměli důvod jakkoliv pochybovat o jejich funkčnosti. Ba právě naopak. Veškeré komponenty vstřikolisu Jupiter II jsou mezinárodně uznávané: jako příklad lze uvést společnosti Rexroth, Mitutoyo, ABB atd. Na trhu je volně k dispozici mnoho náhradních dílů. Naše společnost vřele vítá transparentní a otevřenou strategii společnosti Haitian. Tento přístup nám umožňuje dosahovat značné flexibility. A samozřejmě jsme se stačili velmi dobře seznámit s funkcí řídicího systému KEBA. Celkově mohu prohlásit, že nám tyto stroje poskytují to, co od nich očekáváme. Pokud budeme potřebovat víc, stačí jen říct.“


Pro jaké hlavní aplikace se vstřikolisy Jupiter II využívají?

„Většinou se jedná o výrobu výplní dveří na tandemových formách, palubní desky a airbagy.“

 
   obr: Energetický diagram JU 18 500 II

 

Jak hodnotíte spolupráci se společností Haitian International a co bylo rozhodujícím faktorem pro její započetí?

„Důvodem zahájení této spolupráce bylo, že jsme se chtěli vyhnout přemísťování starých strojů. Náklady na opravy a transport byly stejně vysoké jako pořizovací cena nových vstřikolisů Jupiter s nepatrně nižší uzavírací sílou. Do té doby jsem neměl se společností Haitian žádnou zkušenost, avšak jakákoliv alternativa, na kterou se vztahovala 2letá záruka, byla lepší než používání starých strojů, z nichž unikal olej. Takže jsem se rozhodl pro nákup vstřikolisů Jupiter a nelituji toho doposud. Po pořízení prvního stroje jsme navázali dobré obchodní partnerství. Tým společnosti Haitian je schopen okamžité reakce, například při změnách v systémech, úpravách strojního zařízení atd. To není v Evropě běžné. Používaný operační systém je otevřený na všech úrovních, takže jsme v pozici absolutních vlastníků a můžeme provádět programování, kdykoliv potřebujeme. Tato úroveň volnosti s sebou samozřejmě přináší i určitý stupeň rizika. To znamená, že máte k dispozici celkový přístup, ale zároveň jste odpovědní za výsledek. Podle mého názoru je to dobrá strategie, pokud ovšem víte, co děláte.“


Jaké koncepci pohonu dáváte přednost?
 

„My se omezujeme na servo-hydraulické pohony. Tyto pohony nám ve srovnání s konvenčními pohony umožňují dosahovat úspory nákladů na elektřinu ve výši přibližně 60 %. A k tomu dvoudeskové provedení nám zase šetří prostor ve výrobě. To je to, co nazýváme principem „Technology to the Point“.


Zastoupení společnosti Haitian v ČR a SR:

MAPRO Slovakia spol. s r.o.

Mapro spol. s r.o.

Orovnica 230Bystrovany 211
966 52 Orovnica779 00 Olomouc - Bystrovany
www.mapro.skwww.mapro.cz
  • autor:
  • Haitian International Germany GmbH
  • MAPRO spol. s.r.o.

    MAPRO spol. s.r.o.

    Vstřikolisy Haitian, plně elektrické vstřikovací stroje ZHAFIR VENUS, šneky, válce, periferie Moretto, periferie DPS, normálie, normalizované díly.



Mohlo by vás také zajímat



 

Nejnovější inzeráty

Nejbližší výstavy a semináře

Plastikářský slovník